Koffler dokonał tego opracowania na prośbę Jewgienija Wigiliewa – choreografa i autora libretta. Była to pierwsza premiera baletowa w Lwowskim Państwowym Teatrze Opery i Baletu. Krytyk Dnieprow po premierze pisał:
Nowa zwarta struktura dramaturgiczna spektaklu wymagała korekt muzycznych. Profesor Konserwatorium Lwowskiego, kompozytor Koffler przerobił prolog do baletu i dodał całkowicie oryginalny nowy epilog, wprowadzając szereg dodatkowych utworów muzycznych, takich jak Serenadę z opery Don Kichot. Udało mu się osiągnąć całkowite połączenie wprowadzonego materiału z oryginałem
(Dnieprow, Біля старої таверни… На репетиції балету „Дон Кіхот”, „Вільна Україна” 20.10.1940).
Wasyl Barwiński z kolei wskazał na jeszcze dwie „wstawki” – taniec pijanego Sancho Pansy i taniec cygański. Pisał: „Dokomponowując te numery Koffler naturalnie musiał trzymać się ogólnego «stylu» i maniery języka muzycznego Minkusa. Tym niemniej znać w nich większe mistrzostwo” (W. Barwiński, „Дон-Кіхот” у Львівському державному театрі опери та балету, „Вільна Україна” 1.11.1940).